Powodowo, 14.06.2012r.
INFORMACJA KIEROWNIKA ODPOWIEDZIALNEGO Organizacji Part-147-PL-0012
Dot. Egzaminów z wiedzy podstawowej
Informuję, że planowany na dzień 23.06.2012r. egzamin z wiedzy podstawowej mod. 9 i 10 nie odbędzie się z powodu braku minimalnej liczby chętnych do zdawania egzaminu. Kolejny termin zostanie podany na niniejszej stronie organizacji.
Kierownik Odpowiedzialny
mgr Jerzy RUSIN
****************************************
Powodowo, 12.03.2012r.
INFORMACJA KIEROWNIKA ODPOWIEDZIALNEGO Organizacji Part-147-PL-0012
Dot. Egzaminów z wiedzy podstawowej
W związku z zapytaniami informuję , że ustaliłem termin przeprowadzenia egzaminów z wiedzy podstawowej mod.9 Czynnik ludzki i mod.10 Prawo i przepisy lotnicze dla kategorii B1/B2 , na dzień23.06.2012r. Ze względów ekonomicznych egzamin będzie przeprowadzony pod warunkiem złożenia wniosków przez minimum pięć osób. Termin zgłaszania wniosków upływa 04.06.2012r.Jednocześnie proszę o potwierdzenie do 04.06.2012r. chęci zdawania egzaminu przez osoby, które złożyły już wnioski. Ostateczna decyzja o przeprowadzeniu egzaminu zostanie podana na stronie organizacji do dnia 18.06.2012r.
Kierownik Odpowiedzialny
mgr Jerzy RUSIN
***************************************
Informacje o egzaminach z podstawowej wiedzy techniczno-lotniczej wymaganej do licencji według Part-66 prowadzonych przez Europejskie Technikum Lotnicze w Powodowie
Egzaminy odbywają się zgodnie z zasadami określonymi w Dodatku II do Part-66 stanowiącego załącznik do Rozporządzenia Komisji Europejskiej nr 2042/2003 z dnia 20 listopada 2003r.
Europejskie Technikum Lotnicze prowadzi egzaminy testowe z wiedzy podstawowej dla kategorii B2. Egzaminy z modułów 7, 9 i 10 zawierają także pytania opisowe.
Pytania testowe wymagają wybrania jednej prawidłowej spośród trzech odpowiedzi. Ilość pytań i czas przeznaczony na udzielenie odpowiedzi określa Tab.1. Podstawą do zaliczenia części testowej jest udzielenie poprawnej odpowiedzi na 75% pytań.
Na pisemną odpowiedź na każde pytanie opisowe przeznaczono dodatkowo 20 minut. Aby zaliczyć każde pytanie opisowe odpowiedź musi zawierać 75% wymaganych punktów kluczowych odnoszących się do pytania i w odpowiedzi nie może pojawić się żaden istotny błąd dotyczący jakiegokolwiek wymaganego punktu.
W przypadku niezaliczenia tylko części testowej lub tylko części opisowej, ponownie podchodzi się jedynie do niezaliczonej części egzaminu.
Tab.1. Liczba pytań testowych i czas przeznaczony na udzielenie odpowiedzi dla kat. B2
Lp
|
Moduł
|
Liczba pytań testowych /czas odpowiedzi w minutach
|
1
|
Matematyka
|
30/40
|
2
|
Fizyka
|
50/65
|
3
|
Elektrotechnika
|
50/65
|
4
|
Elektronika
|
40/50
|
5
|
Technika cyfrowa
|
70/90
|
6
|
Materiały i wyroby
|
60/75
|
7
|
Standardy obsługowe
|
60/75
|
8
|
Podstawy aerodynamiki
|
20/25
|
9
|
Czynnik ludzki
|
20/25
|
10
|
Prawo i przepisy lotnicze
|
40/50
|
13
|
Aerodynamika, konstrukcja i systemy statków powietrznych
|
130/165
|
14
|
Napędy lotnicze
|
25/30
|
Egzamin z podstawowej wiedzy techniczno lotniczej może być przeprowadzony po złożeniu przez ubiegającego się o licencję wniosku o egzamin
Niezbędną wiedzę wnioskujący może zdobyć na trzy sposoby:
a/ poprzez samokształcenie z zakresu podstawowej wiedzy ogólno-lotniczej z odpowiednich modułów.
b/ poprzez naukę w dowolnej szkole średniej lub wyższej - istnieje możliwość uznania, w indywidualnym trybie, kwalifikacji technicznych uzyskanych przez kandydata w przeszłości w zamian za wymagane egzaminy z podstawowej wiedzy ogólno-lotniczej. Uznawanie kwalifikacji odbywa się na podstawie zatwierdzonego Raportu Uznawania Wiedzy, który daje możliwość porównania w jakim stopniu ukończenie szkoły średniej lub wyższej pokrywa się z zakresem danego modułu i znajdziemy go na stronie www.ulc.gov.pl. Na podstawie tego dokumentu absolwenci szkół mają zaliczoną część modułów (warunkiem jest ocena min. dobra), a zaliczenie następnych mogą uzyskać poprzez samokształcenie lub naukę w organizacji szkolącej mechaników lotniczych.
c/ poprzez naukę w organizacji szkoleniowej Part 147, która posiada odpowiedni certyfikat na interesującą nas kategorię do szkolenia i egzaminowania z podstawowej wiedzy techniczno-lotniczej.
W przypadku nie zaliczenia egzaminu następne przystąpienie jest możliwe po 90 dniach od daty niezdanego egzaminu.
OPŁATY ZA SZKOLENIA I EGZAMINY
( przy minimalnej liczbie 5 uczestników )
Lp
|
Moduł
|
Ilość godzin szkolenia uzupełniającego
|
Koszt szkolenia jednego uczestnika(pln)
|
Koszt egzaminu(pln)
|
1
|
Matematyka
|
30
|
900
|
300
|
2
|
Fizyka
|
30
|
900
|
3
|
Elektrotechnika
|
30
|
900
|
4
|
Elektronika
|
30
|
900
|
5
|
Technika cyfrowa
|
30
|
900
|
6
|
Materiały i wyroby
|
30
|
900
|
7
|
Standardy obsługowe (tylko szkolenie teoretyczne)
|
30
|
900
|
8
|
Podstawy aerodynamiki
|
30
|
900
|
9
|
Czynnik ludzki
|
15
|
450
|
10
|
Prawo i przepisy lotnicze
|
15
|
450
|
13
|
Aerodynamika, konstrukcja i systemy statków powietrznych
|
30
|
900
|
14
|
Napędy lotnicze
|
30
|
900
|
|